wtorek, 1 grudnia 2015

Cynamonowy Sernik/Z Jabłkami

                      Jestem wielką fanką serników. Kocham je od zawsze i z wielką przyjemnością przemycam kolejne pomysły i przepisy. Sernik, ulubione ciasto, musi być przecież wyjątkowy. A ten właśnie taki jest. Jak marzenie małej Wiedźmy. W dzieciństwie dałabym się zabić za połączenie sernika i jabłek, za to nie tknęłabym niczego z cynamonem. Na szczęście człowiek dojrzewa również smakowo, więc teraz i cynamon nauczyłam się lubić. Choć ten sernik jest naprawdę bardzo wyraźnie cynamonowy. Zanim go upieczecie, upewnijcie się, że na pewno wszyscy lubią ten smak. 




Cynamonowy Sernik z Jabłkami



Składniki na spód:


  • 200 g jak najcieńszych herbatników, najlepiej z dodatkiem suszonych jabłek (można takie dostać już nawet w jednym ze znanych dyskontów),
  • 4 łyżki stopionego masła,
  • 1/4 łyżeczki cynamonu,


Wykonanie:

             Ciastka przełożyłam do woreczka i porządnie przewałkowałam. Kiedy ładnie się pokruszyły, przesypałam do miski i szybko ugniotłam z roztopionym masłem i cynamonem. Taką kruszonką wyłożyłam dno tortownicy (ok. 26cm).

              Piekłam 10 minut w 180 stopniach z termoobiegiem, a następnie wystudziłam i wstawiłam na 30 minut do lodówki. 



Składniki na sernik:


  • 1 kg twarogu sernikowego Piątnica,
  • 250 g gęstej śmietany 18%,
  • 3 jajka,
  • 100 g brązowego cukru (można użyć białego, ale brązowy lepiej komponuje się z cynamonem)


Wykonanie:

                 Ser, cukier i cynamon utarłam w mikserze na gładką masę. Gdy wszystko ładnie się połączyło, pojedynczo wbijałam jajka, a następnie dodałam śmietanę. Ucierałam jeszcze 2 minuty, a następnie wylałam na spód.

                 Piekłam 70 minut w 140 stopniach z termoobiegem, a następnie wyłączyłam piekarnik i zostawiłam w nim ciasto, aż całkowicie wystygło (czyli około 4 godzin). 



Składnik warstwy jabłkowej:


  • 4 jabłka,
  • 50 g brązowego cukru,
  • 50 g masła,
  • 1/2 łyżeczki cynamonu


Wykonanie:

              Jabłka obrałam i pokroiłam w plasterki.  Na patelni, na maleńkim  ogniu roztopiłam masło, wsypałam cukier z cynamonem i smażyłam aż się rozpuścił. Wrzuciłam plasterki jabłek i obracając trzymałam chwilkę, aż lekko zmiękły i ładnie pokryły się powstałym karmelem i jeszcze ciepłe układałam dachówkowo na cieście. Na noc wstawiłam do lodówki. 

A jeżeli szukacie dobrej książki o słodkościach, polecam wielki powrót Doroty Świątkowskiej, kobitki, która zainspirowała do pieczenia i blogowania pewnie z połowę dzisiejszych blogerek. Dostępna jest tutaj: 

https://sklep.egmont.pl/ksiazki/literatura/p,moje-wypieki-wielki-powrot,11303.html 



Podobne:
Czekoladowo-Korzenny Sernik z Gruszkami


   Moje wypieki. Wielki powrót

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz