niedziela, 29 listopada 2015

Orzechowe Jabłka

                  Deser idealny. Niedużo ciasta, w którym dodatkowo część maki zastąpiono orzechami, a w roli głównej jabłko. Nasze, polskie. Niekoniecznie od razu Golden Delicious. A do tego miód i znów orzechy. Z własnego ogrodu, choć włoskie. Ciasto, które trochę jeszcze pachnie jesienią, a trochę już świętami. W dodatku jakby listopadowo nostalgiczne. Przywołuje wspomnienia z dzieciństwa; o pieczonych jabłkach, o opowieściach toczonych przez dziadka podczas łupania orzechów. Ale przede wszystkim - zjawiskowo piękne. Naturalnie piękne. Jak młoda, piegowata dziewczyna. Ma w sobie jakiś rodzaj rodzinnego ciepła, które dziś już spotyka się tak rzadko. Pozwólcie mu się porwać.   

Orzechowe Jabłka




Składniki:


  • 9 małych jabłuszek,
  • 100 g zmielonych orzechów włoskich,
  • 50 g obranych orzechów włoskich,
  • 120 g mąki pszennej ty 450,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 5 łyżek brązowego cukru,
  • 50 g oleju słonecznikowego,
  • 4 jajka,
  • 2 łyżki miodu,


Wykonanie: 

            Jabłkom odkroiłam czapeczki z ogonkami (tak, by ta odcięta część była jak najmniejsza) i wydrążyłam ze środka ogryzki. Do środka każdego jabłka włożyłam kawałki orzechów, polałam odrobiną miodu i nakryłam odłożonymi wcześniej czapeczkami. 

            Mąkę wymieszałam z proszkiem i zmielonymi orzechami. Jajka ubiłam do białości stopniowo dodając do nich cukier, a na końcu olej i na zwolnionych obrotach miksera, po 1 łyżce, mieszankę suchych składników. 

             Kwadratową blaszkę natłuściłam i wysypałam bułka tartą. Wylałam do niej ciasto i ułożyłam w nim jabłka, po 3 w każdym rzędzie. Piekłam 40 minut w 180 stopniach z termoobiegiem. 

Podobne:
Pieczone Jabłko


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz