środa, 25 listopada 2015

Marcepanowe Pierniczki

Dziś Świętej Katarzyny. Niniejszym sezon świąteczno-piernikowy uważam za otwarty! :) Zaczynamy pierniczkami z marcepanem. Proste w przygotowaniu, baaardzo kruche, a w smaku wyczuwalnie marcepanowe. Przepis na podstawie receptury znalezionej u Pieczarki Mysi. 

Marcepanowe Pierniczki




Składniki:


  • 700 g mąki pszennej typ 405,
  • 100 g mąki ziemniaczanej,
  • 200 g masy marcepanowej,
  • 300 g masła,
  • 150 g cukru pudru,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 1/2 łyżeczki soli,
  • 1 opakowanie przyprawy do piernika (bez kakao i mąki),
  • 5 łyżek miodu,
  • 2 małe jajka,


Wykonanie:

              Do miski miksera wrzuciłam masło, marcepan, jajka, cukier, miód i sól. Ucierałam do uzyskania gładkiej masy i stopniowo dodawałam mąki zmieszane z przyprawą i proszkiem do pieczenia. Ciasto jeszcze krótko przerobiłam na stolnicy, uformowałam z niego kulę, zawinęłam w folię spożywczą i włożyłam na godzinę do lodówki.  

             Cienko rozwałkowałam (ok. 0,5 cm) i wykrawałam pierniczki. Piekłam na papierze do pieczenia ok. 8 minut, w piekarniku nagrzanym do 180 stopni (z termoobiegiem). Ważne, by utrzymać jak najchłodniejsze ciasto i wkładać do gorącego, dobrze nagrzanego piekarnika. Wystudzone wystarczy polukrować (niezbyt mocno - pierniczki są bardzo słodkie same w sobie od cukru, miodu i marcepanu). 

Podobne:
Katarzynki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz