czwartek, 26 listopada 2015

Piernikowy Gulasz z Łopatki, Dyni i Fasoli

                  Bardzo sycące i porządnie rozgrzewające danie, idealne na chłodne, listopadowe wieczory przy kominku. Tak bogate w aromat dyni i przypraw, że zachwyci nawet tych, którzy jak ja, zazwyczaj wieprzowiny nie jadają. Bardzo gęsty, idealny by wyjadać resztki smarując po talerzu chrupiącą bułką. 

Piernikowy Gulasz z Łopatki, Dyni i Fasoli




Składniki:


  • 600 g łopatki wieprzowej,
  • 500 g obranej dyni,
  • 1 cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 500 ml tomatery (przesmażonych i przetartych pomidorów),
  • 400 g fasoli,
  • 1/2 łyżeczki chilli w proszku,
  • sól, pieprz, 
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika,
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 4 łyżki oleju rzepakowego,
  • liść laurowy,
  • mały pęczek natki pietruszki


Składniki:

               Fasolę namoczyłam na noc i ugotowałam do miękkości. Dynię i mięso pokroiłam w grubą kostkę. Łopatkę wrzuciłam na mocno rozgrzany olej i obracając smażyłam aż zrobiła się złotawa. Wyjęłam z tłuszczu i wrzuciłam na niego posiekaną w ćwierćplasterki cebulę, a gdy się zeszkliła dodałam czosnek i przyprawy, z powrotem wrzuciłam mięso, dodałam listek laurowy, zalałam 2 szklankami gorącej wody i rozmieszałam w niej łyżeczkę soli. Gotowałam pod przykryciem na małym ogniu przez 40 minut. 

               Po tym czasie  dodałam dynię, a po kwadransie fasolę i pomidory. Trzymałam na ogniu jeszcze kwadrans. Doprawiłam do smaku i posypałam natką pietruszki. 

Podobne:
Amerykańskie Żeberka



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz