sobota, 29 sierpnia 2015

Amerykańskie Żeberka

                  Zasłodziło się ostatnio w Chatce. A tymczasem trzeba coś jeść poza słodyczami. A gdy się ma w domu mężczyznę, trzeba też, czasami, w imię świętego spokoju, skapitulować w temacie kuchni zdrowej, lekkiej i po prostu podać na stół solidny kawał mięcha. I zupełnie nie rozumiem dlaczego, żeberka, których sama organicznie nie znoszę, zajmują wówczas niezwykle wysokie miejsce na liście męskich życzeń. A niech ma; 100% żeberek w żeberkach czyli właśnie Żeberka po Amerykańsku. 

Amerykańskie Żeberka




Składniki:


  • 1 kg ładnych żeberek, 
  • 150 ml tomatery (pasaty pomidorowej),
  • 1 łyżka oleju rzepakowego,
  • sok z 1/2 cytryny,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 łyżeczka chilli w proszku,
  • sól i pieprz


Wykonanie: 

                   Żeberka podzieliłam na 5 kawałków. Sos pomidorowy zmieszałam z olejem, chilli, sokiem z cytryny, posiekanym czosnkiem oraz dużą ilością soli i pieprzu. W takiej miksturze obtoczyłam żeberka, ułożyłam na dużym talerzu, polałam resztą sosu, oblepiłam folią spożywczą i wstawiłam na noc do lodówki. 

                    Następnie przełożyłam do rękawa do pieczenia i piekłam 2 godziny w 180 stopniach. Następnie rozcięłam rękaw, posmarowałam jeszcze raz pozostałą marynatą i już bez przykrycia piekłam jeszcze kwadrans. 

A do żeberek ... pieczone ziemniaki, sos z jogurtu greckiego, czosnku, koperku i soli oraz ... obowiązkowo cukinia na ciepło. 


Cukinia na ciepło


Składniki:


  • 2 cukinie,
  • 1 czerwona cebula,
  • siekany koperek,
  • 2 łyżki oleju,
  • ciemny sos sojowy (lub ew. przyprawa do zup)


Wykonanie:

              Cukinie pokroiłam w plasterki o grubości ok. 1 cm i smażyłam po 2 minuty z każdej strony na delikatnie natłuszczonej patelni, podlewając odrobiną sosu sojowego. Na koniec podsmażyłam posiekaną cebulę, wyłożyłam ją na cukinie i posypałam koperkiem. 

Podobne:
Stek Pana B.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz