piątek, 28 sierpnia 2015

Potrójne lody, cz.3: Herbaciane z Herbatnikami

                      ... a smakują zupełnie jak ciastka w karmelu. Moje absolutnie ulubione. Bardzo tradycyjne, na żółtkach i śmietanie, dosmaczone zwykłą herbatą, a smakują jak skrzyżowanie kajmaku i ... bawarki. Lubicie? To jedno z najsmaczniejszych wspomnień z mojego dzieciństwa. Babcia robiła na śniadanie mocną,słodką herbatę i dolewała do niej mleka. Pewnie dlatego, że samego mleka nie chciałam pić za skarby świata. W każdym razie te lody kojarzą mi się właśnie tak. Są zupełnie niezwykłe. Spróbujcie koniecznie! 


Lody Herbatkowe z Herbatnikami




Składniki:


  • 1/2 szklanki mleka 3,2% ( i jeszcze 1/4 szklanki dodatkowo),
  • 3 żółtka,
  • 4 torebki dobrej herbaty,
  • 2 łyżeczki mąki pszennej,
  • szczypta soli,
  • 180 ml kremówki 36%,
  • duże opakowanie herbatników be be


Wykonanie:

                  Zagotowałam 1/2 szklanki mleka i zaparzałam w nim herbatę około kwadransa. Żółtka ubiłam w mikserze z cukrem i solą przez 20 minut, po kwadransie dodałam mąkę. Do herbacianego mleka dodałam resztę mleka i postawiłam na garnku z gorącą wodą. Cały czas ubijając powoli wlewałam żółtka i ubijałam, aż całość zgęstniała na budyń. Po tym czasie zmieszałam z ubitą na sztywno kremówką. 


                 Gotową masę wstawiłam na noc do lodówki, a później jeszcze na 2 godziny do zamrażalnika, czterokrotnie w tym czasie je mieszając mocno oddzielając zamarzniętą część od dna. Można po prostu krótko zmiksować. Następnie przełożyłam do zamrożonego przez noc kontenera od maszyny do lodów i kręciłam około 30 minut. 

Podobne:
Czereśniowy Sernik Old&New


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz