sobota, 27 lutego 2016

Muffinki z Mandarynki

Właściwie powinnam napisać "Mandarynkowe Muffinki", ale jakoś nie potrafiłam oprzeć się magnetyzującej sile rymów. Szybkie, proste, mocno owocowe i uwielbiane prze dzieciaki. A mandarynkowy sezon w pełni.Idealne ciastka na sobotę. 

Muffinki z Mandarynki


Składniki: 

  • 300 g obranych cząstek manadrynek,
  • (im dokładniej obierzecie je z albedo, czyli białych skórek, tym mniej goryczki w ciastkach),
  • 400 g mąki pszennej typ 405,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 200 g cukru,
  • 2 jajka,
  • 40 g masła,  
  • + 2 obrane mandarynki

Wykonanie: 

              Mandarynki zblendowałam na luźne puree. Jajka zmiksowałam z rozpuszczonym i przestudzonym masłem oraz cukrem, dodałam pulpę owocową i, cały czas miksując na niskich obrotach, po 1 łyżce dodawałam mieszaninę mąki z proszkiem do pieczenia. 
              Rozlałam ciasto do papilotek. Na każdej babeczce ułożyłam dodatkową cząstkę mandarynki. Piekłam około 20 minut w 180 stopniach.  

Podobne:
Muffinki Czekoladowo-Bananowe


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz