niedziela, 9 listopada 2014

Bananowo - Czekoladowe Muffinki Nigelli

Rzadko sięgam po przepisy Nigelli, z dwóch przyczyn. Po pierwsze są niezwykle popularne i można je znaleźć niemal wszędzie. Po drugie są słabo dostosowane do krajowych możliwości ze względu na cenę i dostępność używanych przez nią produktów. Ale te babeczki wymykają się temu schematowi. Są naprawdę smaczne, bajecznie łatwe i przygotowuje się je z powszechnie dostępnych produktów. Moim zdaniem, nie nadają się pod krem,wolę je bez dodatków, w wersji "do herbaty" albo nawet w roli szybkiego śniadania do pracy. Jeżeli koniecznie chcesz je jakoś ozdobić, najlepiej sprawdzi się polewa czekoladowa. 




Bananowo-Czekoladowe Muffinki Nigelli*



Składniki:

3 bardzo dojrzałe banany,
1/2 szklanki oleju słonecznikowego,
2 jajka,
100 g brązowego cukru,
225 g mąki pszennej typ 405,
3 łyżki dobrego, ciemnego kakao,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,




Wykonanie:

Obrane banany poprzekrawałam na 3 część i roztarłam końcówką do przecierania dziecięcych zupek. Zmieniłam końcówkę na tę służącą do ciast ucieranych, dolałam olej, jajka i cukier, zmiksowałam w trzech porcjach dodając mąkę zmieszaną z proszkiem i kakao. 

Łyżką nakładałam ciasto do 2/3 wysokości papilotek i piekłam ok. 20-25 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. 


Podobne:
Jagodowe Muffinki z Cynamonową Kruszonką

* Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Kuchnia, Przepisy z Serca Domu"

1 komentarz: