środa, 12 listopada 2014

Rozgrzewająca Zupa z Kukurydzy (z boczkiem)

Doskonale pamiętam swoją pierwszą wizytę w warszawskiej restauracji. Cioteczny Brat zabrał mnie wtedy do "Paryż-Teksas" na ul. Kruczej. Usiedliśmy w części amerykańskiej i ... było to tak dawno, że właściwie niewiele z tej wizyty pamiętam. Ale zupę z kukurydzy, owszem. Nie wiem czy ta, którą przygotowuję teraz jest taka sama, ale robiąc ją zawsze myślę o tamtej. I zawsze mam nadzieję, że ta, która powstaje w mojej kuchni jest do niej zbliżona. 


Zupa z Kukurydzy




Składniki:

1 1/2 l bulionu drobiowego,
2 puszki kukurydzy konserwowej,
1 ząbek czosnku,
200 g wędzonego boczku,
2 żółte lub pomarańczowe papryki (upieczone i obrane ze skórki)*,
pieprz i sól do smaku



Wykonanie:

Boczek pokroiłam w drobniutką kosteczkę i krótko przesmażyłam pod koniec dodając zmiażdżony czosnek. 

Kukurydzę i obraną ze skórki paprykę oraz 3/4 odcedzonej kukurydzy wrzuciłam do gorącego bulionu i gotowałam ok. 30 minut, a po tym czasie przetarłam końcówką do dziecięcych zupek. Do kremu dorzuciłam pozostałą kukurydzę i podsmażony boczek.

Podobne:

* Papryki należy pokroić na ćwiartki, usunąć z nich nasiona i białą błonkę, skropić olejem i wstawić do bardzo gorącego piekarnika, najlepiej po sam grill, potrzymać tam aż skórka sczernieje i natychmiast przełożyć do foliowego woreczka. Po jego otwarciu skórka będzie schodzić sama. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz