sobota, 8 listopada 2014

Kluski Białostockie

Ostatnio gotujemy modnie. Wydziwiamy, szukamy nowych, obcych smaków. A tymczasem często najlepsze, to co mamy pod nosem, ucieka nam zupełnie. Sama jestem wielbicielką dobrej, regionalnej kuchni i taką dzisiaj chciałabym przypomnieć. Kluski ziemniaczane, trochę inne niż zazwyczaj, bo panierowane i smażone, faszerowane jajkami i drobiowym mięsem, z dodatkiem surówki stanowią pełnowartościowy obiad. Swojskie i pyszne. 

Kluski Białostockie




Składniki na ciasto:

1 kg ziemniaków ugotowanych w mundurkach,
2 jajka,
10 dag mąki,
sól,



Składniki na farsz:

50 dag gotowanego kurczaka,
2 jajka ugotowane na twardo,
1 duża cebula,
sól i pieprz do smaku,
1 łyżka masła,

dodatkowo: buła tarta i jajko do panierowania + tłuszcz do smażenia,

Wykonanie:

Posiekaną cebulę zeszkliłam na maśle i smażyłam jeszcze trochę z rozdrobnionym mięsem i posiekanym jajkiem, doprawiłam do smaku solą i pieprzem. 



Wystudzone ziemniaki zmieliłam w maszynce do mięsa i wyrobiłam twarde ciasto z dodatkiem mąki i jajek. Z gotowego ciasta uformowałam wałek i odcinałam po kawałku, każdy formując w podłużny placuszek, nakładałam na niego farsz, składałam na pół i zlepiałam brzegi. Następnie każdą kluskę panierowałam w jajku i tartej bułce, a następnie smażyłam z obu stron na złoto. 

Podobne:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz