środa, 5 listopada 2014

Kasza Jaglana z Grzybami na 2 sposoby

Niedawno prezentowałam w Chatce kilka pomysłów na wykorzystanie kaszy gryczanej. Jakiś czas temu zajęłam się też kaszką manną. Czas więc najwyższy na bardzo ostatnio popularną kaszę jaglaną. Skąd bierze się jej fenomen? Jagły to inaczej proso, które nie zawiera glutenu, a w smaku jest znacznie delikatniejsze od gryki. Jako jedyna wśród kasz jest zasadotwórcza, a więc nie zakwasza organizmu. Ma właściwości antywirusowe (a zima za pasem!), doskonale wpływa na stan skóry i stawów.Można przygotować ją zwyczajnie, jak ryż czy ziemniaki i podać do surówki lub mięsa albo przerobić na bardzo smaczne kotlety. 


Kasza Jaglana Z Grzybami



Składniki:

1 filiżanka kaszy jaglanej,
3 filiżanki porządnie doprawionego bulionu,
200 g grzybów (tutaj akurat użyłam kurek, ale nadadzą się nawet zwykłe pieczarki albo boczniaki),
2 łyżki klarowanego masła,
1/2 cebuli,
duża garść koperku, 
sól i pieprz do smaku,


Wykonanie:

Grzyby pokroiłam i podsmażyłam na maśle z cebulką. 

Kaszę wrzuciłam do gorącego bulionu i od czasu do czasu mieszając gotowałam do zgęstnienia. Do gotowej kaszy wrzuciłam koperek, grzyby i wymieszałam. Gotowe.


Kotlety z Kaszy Jaglanej


Gotową kaszę można zawinąć w kapustę i przerobić na gołąbki, takie jak tutaj:



Ale ... można też po ugotowaniu kaszę rozetrzeć końcówką do rozcierania dziecięcych zupek, zmieszać z 2 jajkami i dopiero wtedy z usmażonymi grzybami, a następnie panierować w tartej bułce albo otrębach i smażyć jak kotlety. W tym wydaniu zamiast koperku dobrze użyć grubego szczypioru od dymki. I to jest właśnie moja ulubiona wersja!





Podobne:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz