piątek, 4 lipca 2014

Jagodowe Muffiny z Cynamonową Kruszonką

Najlepsze jakie dotąd upiekłam. Fantastycznie wręcz puchate, mięciutkie, idealnie zbilansowane smakowo. Cynamon dodaje jagodom specyficznego, ciepłego posmaku. Po prostu te muffinki smakują latem :)  Podawane, oczywiście, jako ciastko, ale doskonałe też na śniadanie zamiast drożdżówki.  Z tego przepisu upiekłam 23 duże sztuki, które nareszcie zamiast rozlewać się na boki pięknie wyrastają ponad foremkę tworząc piękny, "grzybowy" kształt. Bardzo polecam!

Z niewielkimi modyfikacjami jest to przepis Marthy Stewart. 






Muffiny Jagodowe


Składniki:


  • 1 łyżka proszku do pieczenia,
  • szczypta soli,
  • 3 szklanki mąki,
  • 150 g masła,
  • 1 1/4 szklanki cukru,
  • 1 cukier waniliowy,
  • 2 jajka,
  • 250 ml mleka,
  • 3 szklanki jagód


Wykonanie:

Masło utarłam w mikserze z cukrem, solą i cukrem waniliowym na puszysty krem, dodałam jajka. Gdy powstała gładka masa naprzemiennie dodawałam zmieszaną z proszkiem do pieczenia mąkę i mleko. Na końcu, już ręcznie wmieszałam do ciasta jagody. Nakładałam do papilotek ciasta prawie po górną krawędź, każdą muffinkę posypywałam cynamonową kruszonką i w formie na muffiny piekłam 30 minut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni. 


Cynamonowa Kruszonka


Składniki:


  • 75 g masła,
  • 1 szklanka mąki,
  • szczypta soli
  • 1 płaska łyżeczka cynamonu


Wykonanie:

Roztopiłam masło, po lekkim przestudzeniu zalałam nim zmieszane suche składniki, szybko wyrobiłam palcami aż zaczęły powstawać grudki i wstawiłam na godzinę do lodówki. 





S m a c z n e g o !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz