środa, 28 października 2015

Halloween: Zdrowa Alternatywa

                     Ci, którzy bywają w Chatce częściej wiedzą, że pomimo wiedźmiej natury, nie jestem fanką Halloween. Wielokrotnie już pisałam, że bardziej przypomina ono nasza Andrzejki czy Katarzynki. Bo nasza, nostalgiczna wersja jest jednak zupełnie inna. Gdybym już miała ją jakoś przerabiać to raczej na Dziady (z drugiej strony nie sądzicie, że jest pewne podobieństwo? Nakarmisz zjawę i da Ci święty spokój) ... Mimo to, świat nie zawsze postępuje zgodnie z wolą Wiedźm i nie sposób zignorować jego porządek. Dlatego właśnie myślę sobie, że kiedy do moich drzwi zapuka jakiś halloweenowy potwór i wrzaśnie "Cukierek albo psikus!", nie pozostanie mi nic innego, niż dać mu tego cukierka. I niech przynajmniej będzie zdrowy. Biorąc pod uwagę, że za oknem listopad i wieczory są już znacznie chłodniejsze, najlepiej, żeby chroniły wszystkie małe potwory przed przeziębieniami. Powinny więc być bogate w witaminę C i osłodzone miodem ... głóg. Oczywiście, cukierki z głogu!*

Cukierki z Głogu


Składniki:

  • 750 g obranych owoców głogu,
  • 300 g miodu lipowego,
  • 1 1/2 opakowania żelatyny,
  • 6 łyżek soku z cytryny,

Wykonanie:

                     Umyty głóg gotowałam 20 minut na parze, a następnie zblendowałam i przecisnęłam przez podwójnie złożoną gazę, zupełnie jak moszcz winogronowy. Uzyskany w ten sposób przecier zmiksowałam z płynnym miodem. 

                      Żelatynę namoczyłam w soku cytrynowym i odstawiłam do napęcznienia, a następnie rozpuściłam w kuchence mikrofalowej (uwaga! nie może się zagotować, bo straci właściwości żelujące) i wciąż miksując, cienkim strumieniem wlałam do przecieru z głogu. Całość masy wylałam na wyłożoną folią aluminiową, niedużą blaszkę i wstawiłam na noc do lodówki. Rano pokroiłam na cukierki wielkości krówek i ozdobiłam gorzką polewą czekoladową, która nadała pomarańczowym cukierkom bardziej halloweenowy charakter ... Eeee, to gdzie te spragnione słodyczy potwory?! :)

Podobne:
Marmoladki Jabłkowe
* Cukierki świetnie posłużą również dorosłym. Głóg wzmacnia serce, obniża ciśnienie krwi i działa rozkurczowo. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz