piątek, 18 września 2020

OBIADY NA SZYBKO: Dorsz w musztardowej śmietanie

 Uświadomiłam sobie ostatnio, że moja nieobecność tutaj brała się nie tylko z braku czasu. Ale też z tego, że nauczyłam się gotować tak prosto i tak szybko, że opisywanie tego wydawało mi się...niepotrzebne. Trzy składniki i 15 minut roboty, to w wiecznym niedoczasie idealny przepis na obiad. Ty też tak masz? Jeżeli tak, to ten przepis na rybę będzie idealny. Ja użyłam dorsza, ale właściwie sprawdzi się każda ryba. Prościej i szybciej chyba już się nie da. Ja podałam ją z ziemniaczanym puree i fasolką szparagową. Ale można też szybciej, na przykład z makaronem albo ryżem. Też będzie super. Może to danie nie wygląda, ale smakuje fantastycznie. W rybie nie ma nic niezwykłego. Sekretem tego dania jest sos, który powstaje ze zwykłego zmieszania dwóch składników. Spróbuj!


Składniki:

  • 2 średniej wielkości filety z dorsza lub innej ryby,
  • sól, pieprz,
  • olej lub masło klarowane do smażenia, 
  • 150 g gęstej śmietany 12%,
  • 2 łyżeczki musztardy miodowej,
  • odrobina soku z cytryny,
  • koperek do posypania,
  • 2 jajka
Wykonanie:

        Rybę doprawiłam solą i pieprzem, usmażyłam krótko na rozgrzanym tłuszczu. Na umytej patelni rozsmarowałam 2 łyżki śmietany, rozbiłam jajka, przykryłam i smażyłam do ścięcia białka. To ciekawy sposób smażenia jajek, który pozwala zrezygnować z dodatkowego tłuszczu, a jednocześnie nigdy nie przypalisz brzegów, które pozostaną idealnie białe. 
        Pozostałą śmietanę wymieszałam z musztardą i odrobiną soku z cytryny. Gotowym sosem polałam ułożoną na talerzach rybę i posypałam koperkiem. Obok ułożyłam jajka. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz