wtorek, 26 maja 2015

MiniSerduszka na Dzień Mamy (czekoladowe z kremem Marshmallows)

                      Kto nie kocha swojej Mamy?! Ja swoją uwielbiam. I, niewątpliwie, nie ma lepszego miejsca na fetowanie Jej święta niż Chatka! W końcu ktoś mi tę kuchenną miłość przekazał, prawda? :) Były, oczywiście, prezenty i kwiaty,ale przede wszystkim one. 

                      Malutkie, puchate, czekoladowe muffinki upieczone w foremkach w kształcie serduszek (no, przynajmniej w założeniu, bo pięknie wyrosły i kształt lekko ... zanikł) przełożone słodkim, delikatnym kremem. Klasyczne fingertips na jeden, no góra dwa kęsy. Błyskawiczne w przygotowaniu - jeżeli da Wam się dostać pianki Marshmallows, uda Wam się przygotować je w godzinę. Niestety, nie jest to przepis wegański. Weganką jestem ja, nie moja Mama. 


Serduszka z Kremem Marshmallows



Składniki na babeczki:


  • 100 g masła,
  • 100 g brązowego cukru,
  • 2 jajka,
  • 125 g delikatnej mąki pszennej (typ 405 lub 450),
  • szczypta soli,
  • 25 g dobrego, ciemnego kakao,
  • 3 łyżki mleka,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia


Wykonanie:

                         Ciepłe, miękkie masło ubiłam na puszysty krem z cukrem i solą, a następnie pojedynczo dodawałam jajka. Zmieszałam mąkę z kakao i proszkiem do pieczenia i stopniowo dodawałam do ciągle ubijanej masy maślanej. Następnie rozłożyłam ciasto do foremek. Ja mam silikonowe, ale jeżeli żywacie metalowych, nasmarujcie je wcześniej tłuszczem. 

Składniki na krem:


  • 50 ml mleka,
  • 150 g pianek Marshmallows,
  • 125 g masła,


Wykonanie kremu:

                  Mleko wlałam do niedużego garnuszka, dodałam pianki i podgrzewałam mieszając do całkowitego ich rozpuszczenia. Lekko przestudzone (nie przesadzajcie, całkowicie zimny krem będzie zbyt zbity i będzie się ciężko łączył z masłem) zmiksowałam z masłem. Szybko przekładałam kremem ciasteczka zanim krem całkowicie zastygł. 

                   Podpowiedzi: ten krem świetnie się ściąga i jest dzięki temu idealny do przekładania ciastek, nawet tych twardawych, kruchych, z których zwykłe masy wypływają. Łatwo też można zrobić go w różnych kolorach w zależności od barwy wybranych przez Was pianek; biały, różowy, niebieski. Ten na zdjęciu powstał z mieszaniny pianek żółtych i różowych, żeby pasowa do kwiatów. 


A wszystkim Mamom: STO LAT !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz