wtorek, 12 maja 2015

Wczoraj kawa, dzisiaj lody ... bez mleka, bez laktozy!

                   Oj, nie rozpieszcza nas w tym roku maj słońcem, nie rozpieszcza. Ale dziś mieliśmy, najcieplejszy, jak do tej pory, dzień w roku. To świetna okazja, żeby wreszcie zjeść lody, prawda? Chociaż, właściwie to nie jestem pewna, czy do lodów potrzebna jest jakaś szczególna okazja ... ? Osobiście mogłabym jadać je i w grudniu.

                 A mimo tego, w tym roku stanowiło to pewien problem. Domowe lody ... żółtka, mleko, śmietana ... czy to da się pogodzić z dietą wegańską? Wyobraźcie sobie, że ... owszem! Z pomocą znów przyszedł mi Maciek Szaciłło, u którego znalazłam lody na bazie ... bananów.  A w dodatku, w konsystencji są bardzo kremowe i wcale nie przypominają wodnistych sorbetów. Posmakowały mi tak bardzo, że użyłam ich również do przygotowania kawy mrożonej, w której spisały się doskonale. 

Wegańskie lody bananowe




Składniki:


  • 5 dużych, dojrzałych bananów,
  • 1/3 puszki mleka kokosowego,
  • 1 cukier waniliowy,


Wykonanie:

                 Banany pokroiłam w plasterki, rozłożyłam na papierze do pieczenia i włożyłam na 2 godziny do zamrażalnika, a następnie zmiksowałam z cukrem waniliowym i mlekiem kokosowym w robocie kuchennym. Jeżeli ktoś potrzebuje, opcjonalnie można je dosłodzić miodem lub syropem z agawy, choć moim zdaniem absolutnie tego nie potrzebują. 

                 Mnie zmiksowane ody wyszły trochę zbyt rzadkie, umieściłam je więc jeszcze w zamrażalniku na kolejne 2 godziny. 

                  Podany wyżej przepis jest wersją bazową. Już cieszę się na kolejne ... kawowe? Czekoladowe? Straciatella? Bakaliowe? Z chałwą? Z herbatnikami albo lentilkami? Miodowo-cytrynowe? Puśćcie wodze fantazji ... a może ktoś podpowie mi w komentarzu które z nich chcielibyście tu zobaczyć? 

Jeżeli macie do nich ochotę na polewę czekoladową ... służę ekspresowy przepisem na jej absolutnie wegańską wersję :)

Wegańska Polewa Czekoladowa


Składniki:


  • 2 łyżki melasy buraczanej
  • 1 łyżka gorzkiego kakao


Wykonanie:

                  Wymieszać i już. Ostrzegam, że łączy się dość trudno i jest bardzo gęste. W kryzysowej sytuacji pomoże krótkie podgrzanie w kuchence mikrofalowej. 

Ale w całym tym zamieszaniu, tak naprawdę, chodziło o możliwość przygotowania ... wegańskiej kawy mrożonej, która również udała się wyśmienicie. 

Wegańska Kawa Mrożona


Składniki:


  • filiżanka mocnej (niesłodzonej), dobrze przestudzonej kawy,
  • 2 łyżki ubitej śmietanki kokosowej,
  • filiżanka zimnego mleka sojowego,
  • 2 kulki wegańskich lodów kokosowych,


Wykonanie:

             Do wysokich szklanek wrzuciłam lody, zalałam kawą i mlekiem, na wierzchu ułożyłam kleks z ubitej i lekko osłodzonej śmietanki kokosowej i posypałam kakao. Gotowe! :)

Podobne:
Truskawkowy Mus z Winną Galaretką


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz