środa, 31 grudnia 2014

Sylwestrowy Duet czyli Szampan i Truskawki

             ... a dokładniej mus truskawkowy z galaretką z białego, musującego, półsłodkiego wina. Zawsze marzyło mi się, żeby móc go podać w sylwestrową noc. Połączenie idealne, a w dodatku po sytych, tradycyjnych Świętach kusi lekkością i delikatnością ...

             Nie wymaga zbyt wiele pracy, ale, niestety, przygotowanie jest dwuetapowe, potrzebuje więc nieco czasu na zastygnięcie obu warstw. Mimo to, deser naprawdę wart jest zachodu. 

Sylwestrowy Duet




Składniki na mus truskawkowy:
(4 duże porcje)

450 g mrożonych truskawek,
4 łyżki cukru pudru,
1 łyżeczka soku z cytryny,
50 ml białego, musującego wina,
3 łyżeczki żelatyny,
100 ml śmietany 30 lub 36%

Wykonanie musu truskawkowego:

             Truskawki rozmroziłam i zmiksowałam na mus końcówką do rozcierania zupek razem z 2 łyżkami cukru i sokiem z cytryny. 

              Żelatynę namoczyłam w winie, a gdy napęczniała podgrzałam krótko w mikrofali uważając, by się nie zagotowała i ubijając wlałam do truskawek. 

               Śmietanę ubiłam na sztywno pod koniec dodając cukier puder i powoli mieszałam z truskawkowym musem. Gotowy deser rozlałam do kieliszków i, wierzch przykryłam folią spożywczą tworząc ozdobne zagniotki i wstawiłam na noc do lodówki. 



Składniki na galaretkę z białego wina:

250 ml białego, musujacego, półsłodkiego wina,
1 łyżeczka żelatyny

Wykonanie:

               W 50 ml wina rozpuściłam żelatynę i odstawiłam na 5 minut do napęcznienia, a następnie podgrzałam w mikrofali do rozpuszczenia uważając, by się nie zagotowała.

                Wino podgrzałam i ubijając cienkim strumieniem wlałam do niego żelatynę. Odstawiłam do wystudzenia, schłodzone przelałam na mus truskawkowy i odstawiłam do lodówki jeszcze na 2 godziny. 

S z a m p a ń s k i e j     Z a b a w y !

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Drink prezentuje się bardzo atrakcyjnie :). Z pewnością go wypróbuję. Do tej pory przeważnie degustowałam samego szampana, zazwyczaj podczas specjalnych okazji. Uważam, że duży wpływ na jakość degustacji ma to w czym go podajemy. Najlepsze moim zdaniem będą tutaj smukłe kieliszki https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/naczynia-do-serwowania-napojow/zestawy-szklanek-i-kieliszkow o idealnie przezroczystym szkle. Pozwalają one m.in. wydatnie wyeksponować kolor, a także wydobyć aromat szampana.

    OdpowiedzUsuń