wtorek, 2 czerwca 2015

Serowa Chmura z Musem Rabarbarowym

               Chciałabym napisać tu "zaczarował mnie w tym roku rabarbar", ale skłamałabym obrzydliwie. Rabarbar oczarowuje mnie rok w rok. A tym razem sprawił mi okropnego psikusa, bo ... przegnał mój weganizm. Trudno, nie potrafię żyć bez sera ... wróć: nie potrafię żyć bez ... serników. Wegańskie potrawy pewnie wciąż będą się t pojawiać, ale będę się, od czas do czas, łamać. Słaba kobieta ze mnie, sorry. 

              A ten deser jest ... oszałamiający. Mocny, wyraźnie serowy, niezbyt słodki, baaardzo kremowy. Delikatność sera cudownie przełamuje lemoniadowy posmak rabarbaru. Dawno nie grzeszyłam tak przyjemnie ... Trudno. Pójdę do piekła, muszę więc szybko nacieszyć się chmurami. Najlepiej serowymi z rabarbarowym musem.


Serowa Chmura z Musem Rabarbarowym



Składniki:


  • biszkopt na 2 jajkach z tego przepisu
  • 400 g sera sernikowego Piątnica,
  • 250 g mascarpone,
  • 450 g serków homogenizowanych (wybrałam kokosowe),
  • 100 g cukru pudru,
  • 300 g obranego i pokrojonego rabarbaru,
  • 100 g brązowego cukru,
  • 1 galaretka wiśniowa,
  • 100 ml wódki zmieszanej z sokiem z 1 cytryny


Wykonanie:

               Brązowy cukier podgrzewałam z 2 łyżkami wody do wrzenia, wrzuciłam na niego rabarbar i smażyłam kwadrans, a następnie w gorącym musie rozprowadziłam galaretkę. Połączyłam wszystkie sery i utarłam z cukrem pudrem. 

               Biszkopt solidnie nasączyłam cytrynową wódką i pokryłam masą serową. Gdy mus rabarbarowy przestygł rozłożyłam go punktowo na serniku mocno w niego wciskając tworząc charakterystyczne mazy. 


Podobne:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz