piątek, 31 października 2014

Czekoladowy Kurhan

Kiedy wiadomo, że haloweenowe ciasto się udało? Gdy ktoś patrzący na stół mówi: "O, Matko! Dopóki on nie wyjdzie ze środka, ja tego nie jem!" Normalnie byłby to komplement wątpliwy, ale w tym szczególnym dniu ... Bazą ciasta jest najzwyklejszy "Kopiec Kreta" , a dekoracją popularne ciasteczka zwane "Paluchami Wiedźmy". Efekt oceńcie sami. 


Czekoladowy Kurhan




Składniki na ciasto:

4 łyżki kakao,
180 g mąki pszennej,
200 g masła,
210 g cukru,
esencja waniliowa,
2,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
szczypta soli,
4 jajka



Składniki na krem:

1 tabliczka mlecznej czekolady,
600 ml śmietany 36%,
2 banany,
100 ml orzechowej nalewki do nasączenia



Wykonanie:

Masło utarłam z cukrem i esencją waniliową na puszysty krem i pojedynczo dodawałam jajka. Mąkę zmieszałam z kakao i proszkiem do pieczenia i stopniowo dodawałam do ciągle ucieranej masy maślano-jajecznej. Ciasto przełożyłam do wyłożonej papierem do pieczenia formy i piekłam 40 minut w 180 stopniach (z termoobiegiem). Wystudziłam i rozkroiłam na 2 blaty. 



Czekoladę rozpuściłam na parze i lekko wystudziłam. Ciągle ubijając wlałam do ubitej już wcześniej na sztywno śmietany. 



Blat biszkoptowy nasączyłam alkoholem,na niej powinno się ułożyć plasterki bananów, ale z pośpiechu zapomniałam, więc wylądowały dopiero na kremie. Na banany krem, a wierzch posypałam pokruszoną resztą ciasta i wstawiłam na 3 godziny do lodówki. 


Ciasto udekorowałam układając w nim upieczone wcześniej "Palce Wiedźmy" (przepis, z którego korzystałam znajdziecie w linku).



Podobne:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz