niedziela, 19 lipca 2015

Śniadaniowe Tortille

           Czasami je robię, często kupuję te zwykłe, razowe, z dodatkiem pomidorów albo szpinaku. Ale staram się zawsze mieć je w szafce. Tortille, oczywiście. Pokazywałam je już na kilka sposobów, głównie obiadowych. Ale w te dni, kiedy nikomu nie chce się rano pędzić po świeże bułeczki, doskonale spisują się też w roli pieczywa. Wystarczy zwinąć, przekroić na apetyczne połóweczki i już. A co do środka? Ja najbardziej lubię takie z drobiową wędliną, żółtym serem, roszponką i pieczoną papryką. Koniecznie z pieczoną papryką zamiast sosów, ketchupów i innych takich. W ten sposób można też zapakować je do pojemniczka i zabrać do pracy, albo wysłać z dzieckiem do szkoły. Bo w ten sposób nie rozmokną. Szybkie, bezkonfliktowe śniadanie. 


Śniadaniowe Tortille



Składniki:


  • 4 ulubione tortille,
  • solidna garść roszponki,
  • 12 plastrów żółtego sera,
  • 12 plastrów wędliny drobiowej,
  • 2 spore, czerwone papryki


Wykonanie:

              Paprykę pokroiłam na ćwiartki i wycięłam ze środka białą błonkę. Ułożyłam na papierze do pieczenia skórką do góry i razem z blachą włożyłam do rozgrzanego do 250 stopni piekarnika z funkcją grilla. Trzymałam w nim paprykę tak długo, aż skórka całkowicie się zwęgliła. Dopiero wtedy zdjęłam je z blachy i szybko przełożyłam do foliowego woreczka. Po kwadransie zdjęłam z papryki spaloną skórkę i pokroiłam ją w paseczki. 


              Na brzegu każdej tortilli rozłożyłam obok siebie po 3 plasterki sera, na nich wędlinę i roszponkę, a na końcu paprykę. Zwinęłam w ruloniki i pod lekkim skosem poprzekrawałam na połówki. 


Podobne:
Tortille Eizy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz