środa, 24 sierpnia 2011

Placuszki z cukinii

Podobno są niezwykle trudne. Na wielu blogach czytałam opinie, że trudno się je przewraca, że się rozpadają. Więc zwyczajnie się ich bałam. W końcu skusiłam się na przepis zaproponowany w programie "Kitchen Boss" przez Buddy'ego Valastro. I było warto! Nie rozwalają się nic a nic i są przepyszne.
Zaznaczam, oczywiście, że nie byłabym sobą, gdybym trochę nie zmodyfikowała przepisu :) Ostatecznie, z braku wielu włoskich składników i uczulenia na miętę, okazało się, że zrobiłam zupełnie inne placki. W polskich warunkach tańsze i z łatwiej dostępnych produktów, a też dobre. W składnikach podaję oryginalne produkty Buddy'ego, w opisie zaznaczam czym je zastąpiłam.

Placuszki z Cukinii



Składniki:

  • 2 średnie cukinie
  • 1 pęczek natki pietruszki
  • kilka listków świeżej mięty
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 nieduża cebula
  • płatki suszonej papryki
  • 1/2 szklanki startego sera romano
  • 10 dag serka ricotta
  • sól i pieprz do smaku
  • 1/2 szklanki mąki
  • 2 jajka
  • olej słonecznikowy do smażenia

Wykonanie:

Cukinie, bez obierania starłam na najgrubszych oczkach tarki. Osobno posiekałam pietruszkę i czosnek (Buddy dorzucił jeszcze kilka listków mięty), dorzuciłam posiekaną cebulę (zwykłą, bo nie miałam akurat szalotki, której Buddy użył w oryginale). Pokroiłam jeszcze drobno papryczkę (Buddy użył suszonej, ja świeżej), dodałam żółty ser (Buddy użył Romano, ja zwykłego Ementalera) i biały serek. 
Porządnie osoliłam, doprawiłam pieprzem, którego w oryginale nie użyto wcale. Wrzuciłam garść mąki, żeby wszystko ładnie się skleiło, a na końcu dodałam startą i odciśniętą z wody cukinię. Jeszcze tylko zmiksowałam z jajkami i smażyłam na porządnie rozgrzanym oleju roślinnym. Po wyjęciu z tłuszczu osączałam na papierowym ręczniku.




S m a c z n e g o !

2 komentarze:

  1. Fajne - ja lubię cukinię :) Jeśli chcesz spróbować przetestowanych przeze mnie placuszków z cukinii to polecam te - nie rozwalają się i są super - smacznego :)
    http://ogrodowaksiazkakucharska.blogspot.com/2011/08/racuszki-z-cukinii-i-fety.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pychota,uwielbiam cukinię mmmm :-)

    OdpowiedzUsuń