niedziela, 28 września 2014

Maślane Risotto

Klasyczna i bajecznie prosta kolacja (no w naszych warunkach obiad), dość szybka w przygotowaniu. Dziś w roli dodatków wybrałam groszek i por, a żeby jeszcze bardziej przełamać tradycyjny włoski smak, zamiast parmezanu użyłam polskiego gatunku sera długo dojrzewającego 
(6 miesięcy) i masła zamiast tłuszczu roślinnego. Ale tak naprawdę dodatki można modyfikować dowolnie, to danie to jeden z tzw. "śmietników", doskonale smakuje z grzybami (a sezon wciąż trwa!), z gruszką i serem pleśniowym, z kurczakiem i cokolwiek jeszcze przyjdzie Wam do głowy. 


Maślane Risotto


Składniki:

300 g ryżu arborio,*
2 łyżeczki klarowanego masła,
3 szalotki,
3 pory,
1 puszka groszku konserwowego, 
5 szklanek bulionu warzywnego,
1 szklanka białego, wytrawnego wina,
50 g tartego sera długodojrzewającego,

Wykonanie:

Na rozgrzanym maśle zeszkliłam pokrojone w półplasterki pory i szalotki. Dodałam ryż i smażyłam 3 minuty, a następnie podlałam winem. Gdy ryż wchłonął płyn, dolewałam stopniowo po 1 szklance bulionu, a razem z ostatnią szklanką dorzuciłam jeszcze groszek i przed ostatnim mieszaniem, starty ser, doprawiłam do smaku.

S m a c z n e g o !

Podobne:

* Formalnie można użyć zwykłego ryżu, ale tutaj akurat zmianę odradzam. Arborio jest większy i bardziej kremowy, po prostu smakuje lepiej. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz