środa, 3 września 2014

Pizza Alternatywna (FIVB MŚ Polska'2014)

Jaka pizza jest każdy widzi; ciasto drożdżowe, sos pomidorowy, ser i dodatki. Ale czasami człowieka skusi do eksperymentu. Niektórzy wiedzą pewnie doskonale, że właśnie trwają w Polsce Mistrzostwa Świata w piłce siatkowej. Oczywiście, z naszym udziałem. Wypadało więc zrobić coś biało-czerwonego. Wczoraj reprezentacje Włoch i Francji stoczyły tak pasjonujący pojedynek, że postanowiłam przenieść go do swojej kuchni.I tak powstał pomysł na biało-czerwoną pizzę z wyraźnie francuskim akcentem. Efekt został przetestowany natychmiast i wiadomo już, że do kibicowania nadaje się doskonale. 



Pizza Alternatywna

(z podanej porcji wychodzą 2 pizze o średnicy ok.33 cm)

Składniki na Ciasto:

2 szklanki mąki pszennej razowej,
1 łyżeczka soli,
3 łyżki oleju słonecznikowego,
30 g drożdży, 
1/3 szklanki ciepłej wody, 
1 łyżeczka cukru

Wykonanie:

W ciepłej, ale nie gorącej wodzie rozpuściłam cukier i drożdże. Odstawiłam na 20 minut. Po tym czasie do zaczynu dodałam mąkę, sól, oliwę i miksowałam 10 minut końcówką do ciasta drożdżowego. Odstawiłam do wyrośnięcia na kolejne 20 minut, a później podzieliłam na 2 części i rozwałkowałam na koła o średnicy na tyle większej od pizzowych blach, żeby po ich przełożeniu można było zawinąć brzeg. 



Składniki obkładu:

300 g koziego serka do smarowania,
1 łyżka ostrego chrzanu,
1 spory, ugotowany i starty buraczek, 
1 jajko,
3-4 łyżki siekanego szczypioru, 
ok. 50 g płatków migdałowych,
(to nie błąd, kozi serek jest słonawy sam z siebie i nie wymaga dodatku soli)

Wykonanie:

Kozi serek zmieszałam z jajkiem oraz chrzanem i rozsmarowałam na wyrośniętym cieście. Punktowo rozłożyłam na serku buraczkowe wiórki, posypałam płatkami migdałowymi i szczypiorkiem. Wsunęłam obie pizza do zimnego piekarnika, który nagrzewał się do 200 stopni i piekłam ok. 30 minut. 



S  m  a  c  z  n  e  g  o  !

A oto i biało-czerwony deser:


a dla tradycjonalistów:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz