wtorek, 10 lutego 2015

Zupa Ser(k)owa

                 Zupa serowa to wykwintny posiłek o bogatym bukiecie aromatów skomponowany z kilku gatunków sera, pochodzący chyba nawet nie tyle z kuchni francuskiej, co raczej szwajcarskiej. I to by było na tyle. Oryginał jest też dość trudny w przygotowaniu i ... zbyt drogi na moją kieszeń. Nam pozostaje fast foodowy odpowiednik czyli zupa z serków topionych. Znacznie tańsza, o wiele szybsza i i uwielbiana przez dzieciaki. Przez dorosłych z resztą też, tylko Ci rzadko pozwalają sobie na tak wyraźne okazanie entuzjazmu, albo są wiecznie na diecie, która nie pozwala im jeść sera ze śmietaną. Cóż, ich strata. :)

Zupa Ser(k)owa


Składniki:


  • 1 l bulionu warzywnego,
  • 300 g serków topionych, (najlepiej bez dodatków ale o trzech różnych serowych smakach, np. gouda, ementaler i edamski)
  • 2 ząbki czosnku
  • 200 ml śmietany 30%,
  • pęczek szczypiorku lub koperku,
  • drobny makaron (np. gwiazdeczki) lub groszek ptysiowy


Wykonanie:

                Zagotowałam bulion z czosnkiem. Serki pokroiłam w drobną kostkę i gdy na bulionie zaczęły pojawiać się bąbelki, wrzuciłam do garnka. Często mieszając gotowałam ok. 30 minut, aż serki całkowicie się rozpuściły. 

                 Śmietanę zmieszałam z 1/2 szklanki gorącej zupy i wlałam całość do garnka. Zupa jest gotowa. Wystarczy jeszcze dorzucić garść zieleniny. Mimo całej mojej miłości do szczypiorku ta zupa akurat najlepsza jest z ostrawym szczypiorkiem i już można rozlewać ją do talerzy w których czeka makaron lub groszek ptysiowy. 

Podobne:
Zalewajka jak u Babci

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz