środa, 25 lutego 2015

Nowy Tort, Królewska Szarlotka i coś zdrowego dla Wegan czyli 3 w jednym

             No i jest kolejny tort. Tym razem wygląda jak kosz z jabłkami i smakuje jak szarlotka królewska. Podobał się :) Nieweganie zjedli i chwalili. A, że Wiedźma też lubi słodycze, zainspirowana smakiem szarlotki królewskiej, musiała zrobić też coś przypominającego jej smak dla siebie. I tak, obok toru, powstała wegańska, mocno kokosowa tarta z jabłkami. Wegańska, bez cukru i bez glutenu. Pyszna i obłędnie zdrowa ...




Tort jak tort. Nie ma na niego jakiegoś konkretnego przepisu. Jest raczej zlepkiem smaków, które już znacie. Trzy blaty dużego biszkoptu angielskiego na 8 jajkach wycięte w kształt koszyka i przełożone jabłkami z galaretką i bitą śmietaną jak w Szarlotce Królewskiej z przepisu poniżej i nasączone cydrem. Całość pokryta kremem z bitej śmietany i białej czekolady (utwardzonej żelatyną, żeby nie rozpuszczał masy cukrowej). Na wierzchu splot koszykowy z tego samego kremu tylko z mleczną czekoladą zamiast białej. Do tego pałąk z cynamonowego ciasta drożdżowego upaćkany tym samym kremem, serwetka wycięta z białej masy cukrowej i muffinki, z tym, że zamiast jagód z oryginalnego przepisu użyłam te samej objętości startych jabłek, a później otuliłam je masą cukrową. Ot, filozofia. 


Klasyczna Szarlotka Królewska

Składniki: 

  • 1 blat biszkoptu angielskiego (link do przepisu powyżej),
  • 3 kg słodkich jabłek,
  • 1 szklanka + 3 łyżki wody,
  • 2 galaretki cytrynowe,
  • 600 ml śmietany 36% (ew.30% + 3 śmietanfixy)
  • alkoholowy nasącz do biszkptu (np. cytr, dowolny drink lub nawet mocna, słodka herbata)
  • 2 łyżki cukru pudru,

Wykonanie:  

                   Biszkopt mocno nasączyłam ponczem. Jabłka obrałam, pokroiłam w kosteczkę i przesmażyłam na 3 łyżkach wody aż płyn całkowicie odparował i jabłka zaczęły się rozpadać. 

                    Galaretki rozpuściłam w szklance gorącej wody, przestudziłam i jeszcze płynną wymieszałam z jabłkowym musem. Zimny mus wyłożyłam na biszkopt. 

                    Śmietanę ubiłam z cukrem pudrem i rozsmarowałam na jabłkach. Wstawiłam jeszcze na 2-3 godziny do lodówki, żeby całość dobrze się ściągnęła.


Wegańska, Kokosowa Tarta Królewska


Składniki:

  • 200 g słonecznika,
  • 200 g suszonej żurawiny,
  • 8 dużych, słodkich jabłek,
  • 2 łyżki mielonego siemienia lnianego,
  • 2 puszki schłodzonego mleczka kokosowego,
  • 1 łyżeczka stewii w proszku


Wykonanie:

                  Słonecznik wrzuciłam do robota, który posiekał je na grubą kruszonkę i po chwili dodałam żurawinę. Miksowałam do uzyskania klejącej, ale niezbyt zwartej masy, którą wylepiłam dno tortownicy o średnicy 25 cm. 

                   Jabłka obrałam, pokroiłam w plasterki i przesmażyłam aż zaczęły się rozpadać, a następnie zblendowałam z siemieniem lnianym i wyłożyłam na słonecznikowy spód. 

                   Z puszek mleczka kokosowego wyjęłam stwardniałą śmietankę, dodałam stewię i zmiksowałam jak bitą śmietanę, a następnie rozsmarowałam na jabłkach i wstawiłam do lodówki do stężenia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz