niedziela, 4 stycznia 2015

Karnawałowe Szaleństwo cz.4: Francuski Warkocz

              Nawet jeżeli bywa to trudne logistycznie, to jednak na każdej szanującej się imprezie powinno pojawić się przynajmniej jedno ciepłe danie. Z czysto praktycznych względów byłoby jednak idealnie, gdyby dało się łatwo zjeść i na wszelki wypadek należało do kategorii niebrudzących. Po świątecznym obżarstwie przydałoby się coś lżejszego. No i oprócz smaku, powinno dobrze wyglądać, w końcu je się również oczami. 

                Francuski zawijaniec pasuje idealnie. Ciasto francuskie można kupić w każdym sklepie. Nadzienie z brokułów i kurczaka jest dość lekkie i dobrze smakuje nawet po wystygnięciu. Danie jest efektowne i szybkie w przygotowaniu. Spróbujcie!


Francuski Warkocz



Składniki:

1 płat ciasta francuskiego,
1 brokuł,
1 podwójna pierś z kurczaka,
100 g startej mozzarelli,
sól, pieprz, oregano,
1 jajko,
1 łyżka klarowanego masła,
100 g płatków migdałowych,
1 łyżeczka cukru,




Wykonanie:

              Pierś z kurczaka pokroiłam w kostkę, doprawiłam solą i pieprzem i krótko przesmażyłam na łyżce klarowanego masła. Brokuł podzieliłam na różyczki i obgotowałam w wodzie z solą i cukrem.

               Ciasto francuskie lekko przewałkowałam z mąką i ułożyłam na blasze. Pozostawiając nienaruszony środek, boczne pasy dłuższych brzegów ponacinałam w frędzle o szerokości ok. 2 cm. Na środkowym pasie ciasta ułożyłam kurczak i brokuły, posypałam oregano, płatkami migdałowymi i startym serem. 

                Zawinęłam frędzle nakładając je na siebie naprzemiennie pod lekkim skosem. Całość posmarowałam rozmąconym jajkiem. Piekłam ok. 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni aż ciasto lekko zbrązowiało. Po lekkim przestudzeniu pokroiłam w plastry. 


Podobne:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz