niedziela, 18 stycznia 2015

Najlepsze na świece: Czekoladowe Gofry

                 Mmmmm ... Smak dzieciństwa. Pamiętam jak Mamy odbierały nas z przedszkola i prowadziły dwie ulice dalej, gdzie otwarto pierwszą w naszym miasteczku budkę z goframi. Na świeżutkich, chrupiących gofrach układano tam dwie góry bitej śmietany, a po paluchach spływał z niej sos czekoladowy ... albo truskawkowy ... albo jagodowy. 

                 Dzisiaj bitą śmietanę traktuję jako produkt zakazany a i delikatne, jajeczne ciasto nie dla mnie. A mimo to, gdy przygotowuję je dla reszty domowników, wciąż wywołują na mojej twarzy uśmiech. Może właśnie dlatego tak długo szukałam na nie przepisu. Wypróbowałam co najmniej kilkanaście i zawsze coś było nie tak; za miękkie, za twarde, za szybko flaczały. Aż wreszcie znalazłam te idealne  leciutkie, czekoladowe, chrupiące, ale absolutnie nie twarde i w dodatku ... czekoladowe ... Można je podać w roli deseru, ale w towarzystwie domowych konfitur będą doskonałym niedzielnym śniadaniem. Z resztą w kwestię podania już się nie wtrącam, sami wiecie jak najbardziej lubicie je jeść ;)

Gofry Czekoladowe




Składniki:

250 g mąki,
300 ml mleka 3,2%,
125 g cukru,
50 g masła,
3 jajka,
szczypta soli,
2 łyżki kakao,
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:

           Białka oddzieliłam od żółtek i ubiłam je na sztywną pianę ze szczyptą soli. Mleko i żółtka ubiłam w mikserze stopniowo dodając cukier, a później kakao zmieszane z mąką i proszkiem do pieczenia oraz roztopione i przestudzone masło. Na koniec, już tylko przy użyciu drewnianej szpatułki domieszałam pianę z białek. 

           Piekłam ok. 4-6 minut w dobrze nagrzanej i wysmarowanej olejem gofrownicy. 

Podobne:

2 komentarze:

  1. poszukuję dobrych przepisów na gofry - pobieram Twój :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie :) Daj znać jak się udały :)

      Usuń