piątek, 2 stycznia 2015

Karnawałowe Szaleństwo cz.2: Warstwowa Sałatka z Selera

                Na żadnej imprezie nie może przecież zabraknąć dobrej sałatki ... ta jest wyjątkowa. Nie tylko doskonale smakuje, ale też świetnie się prezentuje w wysokiej, szklanej salaterce. W wersji eleganckiej można ją podać w niedużych szklaneczkach lub nawet wysokich kieliszkach do szampana. 

                 Może wystąpić w roli przystawki, ale dzięki zawartości szynki świetnie spisze się także jako główna gwiazda zimnego bufetu. Jeżeli natomiast w ramach postanowień noworocznych postanowiłyście zrzucić parę kilko, łatwo można przygotować ją w wersji dietetycznej. Wystarczy ananasa z puszki zastąpić świeżym, majonez - gęstym, naturalnym jogurtem i użyć chudej, drobiowej wędliny. Jajka i seler nie stanowią zagrożenia dla objętości bioder. 




Warstwowa Sałatka z Selera


Składniki:

2 słoiki selera konserwowego,
1 puszka ananasa w zalewie,
200 g szynki konserwowej,
6 jajek ugotowanych na twardo,
1 duży por,
mały pęczek koperku,
sól i pieprz do smaku,
4 łyżki majonezu




* opcjonalnie porcję można powiększyć o warstwę ryżu, kukurydzy i żółtego sera,

Wykonanie:

            Dobrze odsączone selery posiekałam na kawałki około 2-3 cm, plasterki ananasa pokroiłam w niewielki trójkąciki, posiekałam jajka (białka i żółtka osobno), szynkę pokroiłam w kostki, a pora w cienkie paseczki. 

             Na dnie salaterki ułożyłam selera, na nim szynkę, następnie ananasa i posiekane białka jajek. Każdą warstwę delikatnie oprószyłam solą i pieprzem, delikatnie przesypałam paseczkami pora. Na wierzchu rozsmarowałam majonez, posypałam posiekanymi żółtkami i koperkiem. 

              Ot, cała filozofia. Jeżeli zdecydujecie się wzbogacić sałatkę kolejnymi warstwami, pamiętajcie tylko, że należy komponować ją oczami czyli uważać, by przekładać warstwy kolorami, czyli unikać układania białka jajek na ryżu, itp. Wart też pamiętać, że sałatka jest bardzo delikatna. Nie będą pasowały do niej produkty o bardziej wyrazistym smaku jak suszone pomidory czy papryka. 


Podobne:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz