sobota, 3 stycznia 2015

Karnawałowe Szaleństwo cz.3: Makaroniki Czekoladowe

           Umówmy się od razu, że niewiele osób ma szansę na wydanie przyjęcia dla 20 osób i usadzenie ich przy długim stole na wytwornej kolacji. Zwykle na domówkach część gości stoi lub siada gdzie popadnie na taboretach, parapetach, oparciach foteli a nawet po prostu na podłodze. Dlatego sałatki i finger food zwykle sprawdzają się lepiej niż pieczone mięsa, a małe ciasteczka są znacznie praktyczniejsze niż wielowarstwowe ciasta z kremem. 

            Makaroniki będą doskonałe i dodadzą Waszej imprezie nutkę elegancji. To delikatne, włoskie ciasteczka na bazie smakowej bezy, przełożone wyrazistym kremem. Te dzisiejsze są aromatyzowane migdałami i wyraźnie czekoladowe, choć nie grzeszą nadmiarem słodyczy. Warto się o nie pokusić. Szczególnie, że to jedne z niewielu ciastek, które nie zawierają glutenu. 


Czekoladowe Makaroniki



Składniki makaroników:

3/4 szklanki cukru pudru,
1/2 szklanki mielonych migdałów,
3 białka jajek (ok. 100g),
5 łyżek cukru,
3 łyżki dobrego, ciemnego kakao,

Wykonanie:

               Cukier puder zmieszałam z migdałami i kakao. Białka ubiłam na sztywną pianę pod koniec ubijania dodając cukier i delikatnie zmieszałam z mieszanką sypkich składników. Gotową masę przełożyłam do rękawa i wyciskałam na papier do pieczenia niewielkie, okrągłe porcje ciasta i piekłam kwadrans w 160 stopniach. Wystudziłam.

Składniki kremu:

150 ml śmietany 30%,
150 g gorzkiej czekolady, min. 70% zawartości kakao,
1 łyżka masła,
kieliszek rumu (25 ml),

Wykonanie:

               Do śmietany wrzuciłam połamaną czekoladę i masło, na małym ogniu podgrzewałam do rozpuszczenia. Zdjęłam z ognia, dolałam rum i jeszcze kilka minut ubijałam. Gdy krem wystygł przekładałam nim makaroniki. 

Podobne:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz