sobota, 10 stycznia 2015

Karnawałowe Szaleństwo cz.7: Ciasteczka z Galaretką

              Nie przepadam za ich pieczeniem. Jako istotę leniwą drażni mnie konieczność czekania, składania, dokładność ... ale efekt zawsze robi wrażenie. Ciasta są nie tylko smaczne, ale i nadzwyczaj ładne i łatwo wzbudzić nimi okrzyki zachwytu gości. Będą najprawdziwszą ozdobą imprezowej patery z małymi słodkościami. 

Ciasteczka z Galaretką


Składniki:

400 g mąki pszennej,
1 jajko (żółtko i białko osobno),
2 łyżeczki cukru waniliowego,
120 g cukru,
250 g masła,
1 kieliszek rumu,
skórka otarta z 1 cytryny
1 czerwona galaretka przyrządzona na połowie wody, wystudzona ale jeszcze lekko płynna

Wykonanie:

                Ze wszystkich składników oprócz galaretki i białka zagniotłam gładkie ciasto, rozwałkowałam je i pokroiłam na prostokąty. W połowie ciastek wycięłam metalową foremką otwory w kształcie gwiazdek. Naklejałam przy pomocy białka ciastka z dziurką na całe prostokąty. 

                  Piekłam 15 minut w 160 stopniach z termoobiegiem. Po wystudzeniu do każdej gwiazdki wlałam ledwo płynną czerwoną galaretkę i odstawiłam do całkowitego zastygnięcia. 

A jeżeli ktoś ma ochotę na więcej ciastek ...



2 komentarze: