niedziela, 11 stycznia 2015

Rolada z Karkówki z Morelami

              Karkówka to mięso dość plebejskie, które kojarzy się głównie z grillem. Jest też niedrogie, ale dobrze zamarynowane i upieczone, nafaszerowane uduszonymi w białym winie suszonymi morelami i porem staje się prawdziwym rarytasem godnym niedzielnego obiadu. Posmakuje zwłaszcza tym mięsożercom, którzy lubią lekko słodkawe połączenia mięsa i owoców. 

Rolada z Karkówki z Morelami




Składniki:

ok. 1,5 - 1,8 kg ładnej, niezbyt tłustej karkówki.
1 łyżka musztardy chrzanowej,
1 łyżeczka miodu,
2 łyżki oleju,
2 pory,
1/2 szklanki białego, wytrawnego wina,
2-3 łyżki klarowanego mała,
2 łyżki mąki,
suszony tymianek,
sól i pieprz do smaku,


Wykonanie:

             Karkówkę rozcięłam na duży płat (należy naciąć mięso dwukrotnie; na 1/3 wysokości wzdłuż jednego z dłuższych i na 2/3 wysokości drugiego dłuższego boku nie przecinając go jednak do końca, a następnie rozłożyć) i lekko rozbiłam. Oprószyłam pieprzem i solą. Posmarowałam marynatą z miodu, musztardy i oleju, zwinęłam roladę, owinęłam folią i wstawiłam na noc do lodówki. Suszone morele pokroiłam w paski, zalałam winem i też odstawiłam na noc. 



             Pokrojone w półplasterki pory udusiłam na łyżce masła z dodatkiem moreli i wina, w którym się moczyły oraz pieprzem i solą. Lekko przestudzone rozprowadziłam na mięsie i ponownie ciasno zwinęłam w roladę. Obwiązałam białą nicią, obsypałam mąką i obłożyłam wiórkami klarowanego masła. Piekłam 40 minut w 210 stopniach, a następnie zmniejszyłam temperaturę do 160 stopni i trzymałam w piekarniku kolejne 90 minut. 

Podobne:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz